Gönderen Konu: Test Sürüşü : Volvo S60 2.0T : Sportmen alternatif  (Okunma sayısı 1605 defa)

Çevrimdışı GTi.OnuR

  • Aktif Üye
  • ***
  • İleti: 159
Test Sürüşü : Volvo S60 2.0T : Sportmen alternatif
« : 28 Haziran 2012, 21:43:41 »


İsveçli otomobil üreticisi geçirdiği zor günlerden kurtuldu. Çinli üretici Geely’e satılan Volvo, yeni modellerinde sportif tasarımlarıyla adından söz ettirecek. Tabi bu sırada Volvo’nun meşhur güvenlik önlemleri de yine kendilerine yer bulacak. Volvo’nun geçirdiği evrimi en iyi şekilde anlamak için S60’ı tanımak yeterli. Volvo’lar artık sadece güvenliği ile değil, ilgi çeken tasarımlarıyla da öne çıkıyor. İkinci jenerasyonuna kavuşan S60’ın ilk jenerasyonu 2000-2009 yılları arasında satıldı. Yeni jenerasyon Ford EUCD platformu üzerine şekillendirildi. Bu platformu kullanan diğer araçlar arasında Ford Mondeo, Range Rover Evoque, Volvo XC60 gibi modeller var.

Tasarım
Markanın yeniden şekillendirilen tasarım anlayışının ilk örneği olan S60, eski Volvo’lara hiç benzemiyor. Bu model hiçbir Volvo sedanın olmadığı kadar sportif ve dinamik görünüyor. Bu durum klasik Volvo severlerin bile hoşuna gidecektir. Aracın ön kısmında ilk dikkatimizi çeken far grubundan ayrı duran gündüz farları oluyor. Test aracımzıdaki gri renkli tampon altları da araca sportif bir görünüm veriyordu. S60’ın ön ızgarasında ufak bir kamera ve dikdörtgen şeklindeki bir plastik fark ediliyor. Plastik kısmın arkasında aracın radarı bulunurken, kamera geniş açılı görüş özelliği ile köşeleri dönerken görüş problemi yaşamanızı engelliyor. Dikkatli gözler ön camda dikiz aynasının önünde bulunan teknoloji üssünü fark edecektir. Bu kısımda Volvo S60’ın gözleri sürekli olarak yolu tarıyor ve olası çarpışmaların önüne geçmek için size yardımcı oluyor. Aracın arka kısmında ters L formlu stop grubu kullanılmış. Arkadan bakıldığında gri difüzör, şık spoiler ve çift egzoz çıkışı ile S60 gerçekten iyi görünüyor. 4628 mm uzunluğa sahip Volvo S60, kendisine rakip olarak seçtiği Audi A4’den 7,5 cm kısa iken, Mercedes C serisinden 3,7 cm, BMW 3 serisinden ise 9,7 cm daha uzun. Volvo S60 380 litrelik bagaj hacmi sunuyor.
 
 
İç mekan
Sürücüye odaklı orta konsoluyla sizi saran S60’ın iç mekanı  teknolojik görünüyor. İç mekanda kullanılan malzemelerin kalitesi gayet başarılı. Orta konsolda simetrik olmayan havalandırma çıkışları ilk başlarda yadırgansa da bir süre sonra alışıyorsunuz. Bu kısmın arkasında klasik Volvo eşya cebi yine yerini almış durumda. Orta konsolun en üstünde büyük bir renkli ekran bulunuyor. Ön ve arka görüş kameralarını izleyebildiğimiz bu ekrandan araç ayarlarını da yapabiliyorsunuz. Aslında bu ekrandan TV izlemek ve navigasyonu kullanmak da mümkün ancak Türkiye’de bu opsiyonlar sunulmuyor. Ses sistemi tıpkı diğer Volvo modellerinde olduğu gibi başarılı, ayrıca USB’den ve Bluetooth üzerinden cep telefonu aracılığıyla da müzik çalabiliyor..  Test aracımızdaki deri döşeme renginin aracın rengiyle uyumu müthişti. İç mekanı ferah görünen S60 dört kişiye çok rahat yolculuklar vaat ediyor. Arka koltuğun ortasına oturacak beşinci kişi ise yüksek şaft tünelinin sebep olduğu dezavantajları yaşacaktır.
 
Motor
Test aracımız 2.0 litre turbo destekli bir motora sahipti. 6000 d/d’de 203 hp güç üreten bu motor, 300 Nm’lik torkunu 1750-4000 d/d aralığında kesintisiz olarak sunuyor. Sessiz çalışma karakterine sahip 2.0T gücünü 6 kademeli Powershift şanzımanla ön aksa aktarıyor. Çift kavramalı Powershift vites kutusu hızlı vites değişimleri ile tatmin ederken, şehir içi dur kalk trafiğinde geç tepkiler verebiliyor. 1522 kg boş ağırlığa sahip S60’ı 8,2 saniyede 100 km/s hıza ulaştıran motor aracı 230 km/s maksimum hıza çıkartabiliyor. Tüketim konusunda bizi yeterince tatmin edemeyen S60, testimiz süresince ortalama 11,5 lt/100 km ortalama yakıt tüketti. Bu değeri 10 lt/100 km’nin altına çekebilmek için şehir trafiğinden çıkmanız şart.
Volvo S60’ın T5 versiyonunda bu motorun 240 hp güç ve 320 Nm tork değeri sunduğunu belirtelim. Üstelik performans olarak daha iyi olan bu versiyonun fabrika tüketim değerleri de 2.0T ile aynı.
Konfor ve yol tutuş
Volvo ilk defa bir modelini tanıtırken onun dinamik tarafını vurguladı. Peki S60 gerçekten söylendiği kadar sportif bir araç mı? Bu tanım kesinlikle doğru! S60 çok iyi bir şasiye sahip ve hem yüksek hızlarda çok stabil, hem de virajları yüksek hızlarda dönebiliyor. İyi çalışan tepkili direksiyonu ile sürücüsüne keyif vermesi virajları büyük bir zevk haline getiriyor.  Viraj çıkışlarında gaz verdiğinizde önden kaymaya başlaması gücü birden aktaran vites kutusunun kusuru olarak göze çarpıyor. Tabi bu durumda elektronik yardımcılar devreye girerek sizi rahatlatıyor.

Elektronik demişken S60’ın diğer güvenlik ekipmanlarından söz etmeliyiz. Araçta çok gelişmiş bir şehir içi güvenlik sistemi var. Sürüş istikametinizi sürekli olarak tarayan S60, önünüzdeki araç durduğunda veya önünüze aniden bir yaya çıktığında sizi sesli ve görsel olarak uyarıyor. Eğer siz yeterli zamanda tepki vermezseniz otomatik fren yapan sistem, düşük süratlerde kazaların önüne geçiyor. Belirli bir süratin üzerinde ise sistem yine sizi görsel ve sesli olarak uyarıyor. Çarpışma olacağına kesin olarak karar verildiyse ilk başta fren balataları diske yaklaştırılıyor daha sonra ise tam güçle otomatik frenleme yaparak çarpışma şiddeti azaltılıyor.
Adaptif hız sabitleyiciye sahip olan S60, sabitlediğiniz hıza çıktıktan sonra önüne başka bir araç çıktığında otomatik olarak fren yapıyor. Önünüz tekrar açıldığında araç ayarladığınız sürate kendisi çıkıyor. Bu özelliğin ne kadar büyük bir rahatlık olduğunu uzun yolculuklarda anlıyoruz.
Sürüş dinamikleri açısından beğendiğimiz S60, konfor anlamında da gayet başarılı. Sessiz iç mekanı ve iyi iş çıkaran süspansiyon sistemi S60’ı konforlu bir sedan haline getiriyor. Arka koltuklarda sunulan diz mesafesi ise biraz daha iyi olabilirdi.


Post Merge: 28 Haziran 2012, 21:43:52
Foto Galeri ;

http://galeri.arabam.com/Pages/Gallery/GalleryDetail.aspx?Gallery=6029&Photo=1
« Son Düzenleme: 28 Haziran 2012, 21:43:52 Gönderen: GTi.OnuR »
"ÖLÜM" Gaz PedaLına Basan Ayakta,"HAYAT" Direksiyonu Tutan KoLLardadır. Bunun EğLencesi İse; ÖLümüne Basıp Hayata TuTunMaktır [!]