Gönderen Konu: Test Sürüşü : Volvo S80 D5: ‘Sürücüsüz otomobile çeyrek kala!’  (Okunma sayısı 1705 defa)

Çevrimdışı GTi.OnuR

  • Aktif Üye
  • ***
  • İleti: 159
Advertisement
Resimlerin Görülmesine Izin Verilmiyor. Kayıt Ol ya da Giriş Yap

Volvo, 1998 yılında girdiği lüks sınıfta başarıyla ilerlemeye devam ediyor. İlk çıktığı yıllarda prestijden çok güvenliğe önem veren kişiler tarafından tercih edilen S80 modeli, ikinci jenerasyonu ile tabuları yıktı ve tasarımıyla yeni müşteri kazanmaya başladı. 2010 modeli geçirdiği makyajla hem daha çekici hem de daha teknolojik bir konuma gelmiş.

Test aracımızda kullanılan 2.4 litrelik dizel motorun gücü 185hp’den 205hp’ye çıkartılmış. İç kısımda yeni direksiyon simidi ve birkaç ufak dokunuş makyajın göze çarpan öğeleri…
Tasarım
Klasik Volvo çizgilerinin hakim olduğu araç markanın diğer modellerinden tanıdığımız ön ve arka tasarım sahip. Volvo’nun muhafazakar tasarım atölyesi S80 için S60’ın boyutlarını büyütmekten daha fazlasını yapmamış. S80, gösterişli ve heybetli fakat sınıfının diğer rakipleri BMW 5 Serisi ve Mercedes E Serisi düşünüldüğünde sıradan kalıyor.
İç mekan
S80’nin ön konsolu Volvo’nun diğer modellerinde olduğu gibi sade ve kullanıcı dostu olarak tasarlanmış. Otomobilde kullanılan yumuşak yapılı malzemelerin kalite hissi üst düzeyde. Deri ve ısıtmalı koltukların konforu çok iyi. Direksiyondan kontrol edilen 6’lı CD değiştiriciye sahip müzik sistemi çok kaliteli ve tok ses veriyor. Fakat MP3 desteğinin olmamasını garipsedik. Tabi bu sorunu USB ve AUX girişleriyle aşmak mümkün. İç mekan açık renk deri döşeme ve sunroof sayesinde oldukça ferah. Arka diz mesafesi bu sınıfın gerektirdiği kadar geniş. Dikiz aynasına entegre edilmiş pusula, yan aynalarda kör nokta algılayıcı sistem ve arka koltuk kafalıklarının tek tuşla yatırılabilmesi ince düşünülmüş hoş ayrıntılar.
Performans ve yol tutuş
Volvo S80’de görev yapan 2.4 litrelik beş silindirli dizel motor 4000 d/dk’da 205hp güç ve 1500d/dk’dan itibaren 420 Nm tork üretebiliyor. 0-100 km hızlanmasını 8.5 saniyede tamamlayan araç 6 ileri otomatik şanzımanıyla mükemmel bir uyum sergiliyor. Yüksek tork değeri 1647 kg’lık S80’i ara hızlanmaların gerektiği durumlarda yarı yolda bırakmıyor. Yüksek hızlarda bile sürücüsüne güven veren S80 öndeki araçla mesafeyi koruyan bir radar sistemini de alıcılara sunuyor. Bu sistem sürekli olarak araçla aradaki mesafeyi hesaplıyor ve ani durumlarda fren yapabiliyor. Hız sabitleyiciyi açtığınız zaman tek yapmanız gereken direksiyonu kontrol etmek. Gaz ve frene gerektiği zaman S80 sizin yerinize kontrol ediyor. S80 testimiz süresince 9 litre motorin tüketerek ekonomisini kanıtladı.. İyi yol tutan Volvo S80, sürücüsünü tedirgin edecek bir davranışta bulunmuyor.
Güvenlik
Volvo’nun en iddialı olduğu konu olan güvenlik S80’de üst seviyede. Model Euro Ncap çarpışma testinden 5 yıldız almış.
Yorum - SELİM ERKEK
S80 sunduğu yüksek güvenlik donanımları ve konforla tam bir uzun yol arabası. Boyutları nedeniyle şehir içinde kullanımı çok kolay değil.  Dizel motoru biraz gürültülü çalışsa da aracı ivmelendirmede hiç zorlanmıyor. Bu motorun S80’in en baz motor seçeneği olduğunu unutmamak lazım. Yüksek süratlerde bile oldukça stabil olan S80, hızlı girilen virajlardan ESP’nin sert müdahaleleri sayesinde çizgisinde kalarak çıkmayı başarıyor. Adaptif hız sabitleyici ve kör nokta uyarı sistemi geleceğin araçlarında daha tembel fakat daha güvende olacağımız hissini uyandırıyor. Evinizin rahatlığını sunan iç kısımdan inmek istemiyorsunuz.


Post Merge: 28 Haziran 2012, 21:37:23
Foto Galeri ;

Linklerin Görülmesine Izin Verilmiyor. Kayıt Ol ya da Giriş Yap
« Son Düzenleme: 28 Haziran 2012, 21:37:23 Gönderen: GTi.OnuR »
"ÖLÜM" Gaz PedaLına Basan Ayakta,"HAYAT" Direksiyonu Tutan KoLLardadır. Bunun EğLencesi İse; ÖLümüne Basıp Hayata TuTunMaktır [!]

Seo4Smf Tags: Volvo Test Sürüşü ‘Sürücüsüz otomobile çeyrek kala