Gönderen Konu: Test Sürüşü : Volvo C30 T5 : Güç ve konfor arayanlara  (Okunma sayısı 1554 defa)

Çevrimdışı GTi.OnuR

  • Aktif Üye
  • ***
  • İleti: 159
Advertisement
Resimlerin Görülmesine Izin Verilmiyor. Kayıt Ol ya da Giriş Yap

Volvo’nun 3 kapılı hatchback modeli C30, 5 silindirli motoru ile 220 HP güç üretirken aynı zamanda konfordan da ödün vermiyor

Bazı markalar kimlikleriyle kendilerini hemen belli ederler. Sıradan olmayan ve benzeri olmayan markalar üretmek herkesin harcı değil. Sonuçta birbirinin benzeri birçok model farklı markalar tarafından üretiliyor. Özellikle otomotiv dünyası için bu söylediklerimiz tam da yerine oturuyor. Örneğin Volvo denince akla ilk gelen şey sağlamlık ve ardından da doğal olarak güvenli otomobiller oluyor. Son yıllara kadar Volvo’nun premium kompakt sınıfa geçiş yapacağını düşünmek biraz güç gelebilirdi. Ama Volvo öyle bir kompakt otomobil üretti ki buna Volvo müdavimleri bile şapka çıkardılar. İşte bu premium kompakt otomobilin, yani C30’un en güçlü versiyonu T5 bu testimizin konuğu…
İlk Tanışma
Volvo, sadık müşterilerine yenilerini katmak için kolları sıvadığında kompakt bir otomobile Volvo kalitesini, konforunu ve tabiî ki güvenliğini aktarmak zorunda olduğunun kesinlikle bilincindeydi. İşte C30 da bu mantık süzgecinin bir ürünü…
            C30’un ön tasarımına C70 ve S80 modellerinden de bildiğimiz ön ızgara ve farlar damgasını vuruyor. Bu ilk izlenim bir Volvo ile karşı karşıya olduğumuzu bize açık bir şekilde hatırlatıyor. Tabii bu noktadan itibaren kompakt bir otomobilin hak ettiği dinamizmi çok rahat bir şekilde görebiliyorsunuz. Özellikle kompakt ve sağlam duruşu onu rakiplerinden bir adım öne çıkarıyor. C30’un en karakteristik tasarım öğesi ise camdan üretilmiş bagaj kapağı. Özellikle geriye doğru yapılan manevralarda görüş açılarında cam yüzey sayesinde hiçbir sorun yaşanmıyor.  Ön camın üzerinden başlayarak arkaya kadar alçalan profil, spoyler, geniş çaplı alüminyum jantlar, arka stop grubu ve krom kaplı egzoz çıkışı ise C30’un dinamik yüzüne işaret ediyor.
         C30’un iç tasarımında ise bilinen Volvo çizgilerine rastlamak mümkün. Açıkçası böylesine sportif bir otomobilden daha dinamik bir iç tasarım beklenirdi. Gösterge tabloları ve ön konsol çok sade tasarlanmış. Fakat direksiyon simidi ve kapı kollarındaki alüminyum detaylar insanın biraz olsun heyecanını kamçılıyor. Havada asılı gibi duran orta konsol ise C30’un dinamikliğini yansıtan en önemli tasarım öğesi olarak iç mekânda yerini alıyor. Arka taraftaki bağımsız iki koltuktan oluşan oturma düzeni ise Volvo’nun böyle bir otomobil üretirken kendine ne kadar güvendiğini gösteren önemli bir işaret. Bu tarz otomobillerde genellikle iki veya üç kişinin seyahat edildiği düşünüldüğünde böyle bir tasarım anlayışı çok isabetli ve aynı zamanda rakiplerinden de çok farklı bir yaklaşım olmuş diyebiliriz. Arka tarafta basık tavan nedeniyle uzun boyluların biraz rahatsız olacağını da söylemeden geçmeyelim…
Arkadaşlık yolda belli olur
Volvo’nun koltuğuna oturup yola ilk çıktığınız andan itibaren birçok rakibinden daha konforlu bir otomobille karşı karşıya olduğunuzu anlıyorsunuz. Özellikle başarılı süspansiyon sistemi bu konforu fazlasıyla arttırıyor. Diğer taraftan süspansiyonların C30’un yol tutuşuna da önemli bir katkı sağladığını hatırlatalım. Hızla girilen virajlardan başarıyla çıkan C30 ani hareketlerde önden kayma eğilimi gösterse de bu durumdan kısa sürede kurtulabiliyor.
C30’un 5 silindirli motorunun sesini içeriden belki de çok fazla duyamayacaksınız. Volvo konforu düşünerek o kadar mükemmel bir yalıtım yapmış ki bir performans bir makinesi ile sürüş yaptığınızı zaman zaman unutabilirsiniz. Özellikle koltukların sürüş pozisyonu ayarları ve düşük hızlarda biraz ağır kalsa da yüksek hızlarda tepkileri son derece belirgin olan direksiyon sistemi sürüş keyfini bir hayli arttırıyor. 220 HP güç ve 1500-5000 d/d aralığında 320 Nm tork üreten 2.5 litrelik turbo motor, performans tutkunlarını kesinlikle hayal kırıklığına uğratmayacak kadar ateşli. Üstelik test aracımızdaki 5 ileri oranlı geartronic şanzıman ile bu güçlü motorun uyumu da parmak ısırtacak kadar mükemmel. Açıkçası manuel şanzımanı aratmayacak bir sürüş keyfini bu başarılı geartronic şanzıman ile yakalamak mümkün desek yeridir. Ama yine de performansın biraz gölgelediğini de söylemeden geçmeyelim. 0-100 km/s hızlanmasını 7.1 saniyede alan C30 T5’in son sürati ise 235 km/s. Fabrika verilerine göre 100 kilometrede ortalama olarak 9.4 litreyakıt tüketen C30 T5, testimiz esnasında 10.5 litreyakıt tüketti. Açıkçası 2.5 litrelik turbo motor ve ona eşlik eden geartronic şanzımanlı bir araç için bu tüketim çok yüksek de sayılmaz.
Euro NCAP’ten beş yıldız alan C30’un elektronik yardımcıların da sayesinde güvenli bir sürüş vaad ettiğini düşünebilirsiniz ki bu çoğu zaman da gerçekten böyle! Ama iş frenlere gelince biraz karışıyor. Testimiz esnasında birçok defa yapılan denemelerde C30’un güvenlik mesafesini aşma eğiliminde olduğunu gözlemledik. Açıkçası Volvo’dan özellikle kompakt sınıfa adım attığı bu modelinde daha başarılı bir fren sistemi beklemek hakkımız diye düşünüyoruz, sizce de öyle değil mi?
Neden satın alınır?
Açıkçası ateşli bir hatchback isteyenler için seçenek çok ama ateşli bir Volvo isteyenler için yol tek. Gerçekten Volvo hastalığı insanın ruhunu sardıığında başka bir otomobili hayal etmek çok güç oluyor. Volvo’nun premium kompakt sınıfa adım attığı ilk ve tek modeli olan C30 da yoluna sağlam adımlarla devam ediyor. Özellikle gençler ve orta gelir düzeyindeki genç aileler için C30 çok sıra dışı bir seçenek olabilir. C30’un fiyatına baktığınızda ne kadar ayrı bir iddia taşıdığını görebiliyorsunuz. Bugün en ucuz C30’un fiyatı 21.416 Euro, eğer bir performans makinesi istiyorsanız C30 T5’in fiyatı 37.355 Euro’dan başlıyor. Bu açıdan baktığımızda premium sınıfa tutkunluğunuz ve pek tabii ki yeterli bütçeniz yoksa C30 size fazla gelebilir. Ama premium kompakt bir otomobile hem de Volvo farkıyla sahip olmak istiyorsanız Volvo C30 T5 çok doğru bir seçenek olacaktır. Üstelik Volvo’nun kompakt sınıftaki tek temsilcisi olan C30 ile yola çıktığınızda tüm gözlerin üzerinizde olacağından da hiç şüpheniz olmasın!..


Post Merge: 28 Haziran 2012, 21:33:28
Foto Galeri ;

Linklerin Görülmesine Izin Verilmiyor. Kayıt Ol ya da Giriş Yap
"ÖLÜM" Gaz PedaLına Basan Ayakta,"HAYAT" Direksiyonu Tutan KoLLardadır. Bunun EğLencesi İse; ÖLümüne Basıp Hayata TuTunMaktır [!]

Seo4Smf Tags: Volvo Test Güç Sürüşü konfor arayanlara